Księga Jakości to dokument opisujący system zarządzania jakością. W skrócie jest to zbiór udokumentowanych procesów oraz informacji o ich wzajemnym współoddziaływaniu.
Dodatkowo Księga Jakości zawiera podstawowe elementy jak zakres systemu zarządzania jakością, co jest wyłączone z systemu (np. projektowanie, gdy organizacja nie projektuje, a tylko produkuje).
Poza tym w księdze jakości można dodać inne informacje o firmie np. schemat organizacji, nazwa i siedziba itd. itd.
Co ciekawe Księga Jakości nie jest wymagana przez wymagania ISO 9001:2015, ISO 3834-2 czy EN 1090-1!
Nie mniej jednak warto mieć jeden standard udokumentowania systemu zarządzania jakością, a Księga Jakości wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.
Należy pamiętać, że Księga Jakości ma pomagać firmie, wspierać pracowników, a nie być rozbudowaną księgą, którą trzeba ciągle aktualizować i zmieniać. Pamiętaj o tym przy tworzeniu dokumentu opisującego system zarządzania jakością.
Sprawdź również
Jak prawidłowo wykonać pomiar temperatury podczas spawania?
Czym jest temperatura podgrzewania wstępnego, temperatura międzyściegowa, temperatura utrzymania? jak prawidłowo zmierzyć te wartości, aby proces spawania był zgodny z kwalifikowaną technologią spawania?
Zobacz więcejBadania NDT – czym są sektory przemysłowe i sektory wyrobu?
Czym są sektory wyrobu oraz sektory przemysłowe i co one dokładnie oznaczają
Zobacz więcejBadania NDT – czy spawacz może oceniać swoje spoiny?
Czy spawacz może badać i oceniać swoje spoiny? Czy spawacz może wykonywać badania NDT?
Zobacz więcej